Main logo
Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies och personuppgifter
Annons

Nynäshamn – där havet och livet möts

+
Läs senare

Nynäshamn – där havet och livet möts. Det är kärnbudskapet i Nynäshamns nya varumärke.

Där havet och livet möts. Så sammanfattas bilden av Nynäshamn.

Nyligen beslutade kommunfullmäktige om det nya varumärket som ska stärka bilden av Nynäshamn. ”Frihet att utvecklas” blir nu ”Nynäshamn – där havet och livet möts”.

– Det är viktigt att vi har en gemensam beskrivning av platsen Nynäshamns kommun så att vi alla förmedlar samma bild av våra styrkor. Vi vill ju att besökare, företagare och presumtiva invånare ska välja Nynäshamn och då måste vi vara tydliga med platsens fördelar, säger kommunens kommunikationschef Erika Vikström Szulc.

I arbetet, som har tagit ungefär ett år och beräknas kosta cirka 600 000 kronor, har invånare, företagare, besöksnäring och politiker fått svara på frågor om vad som är bäst, sämst och unikt med Nynäshamn.

Varumärket är ett löfte om vad kommunen erbjuder och ska vara kommunanställdas och politikers ledstjärna. Men förhoppningen är att alla; invånare, företag och föreningar, ser sig som ambassadörer för kommunen. Under våren kommer kommunen därför att ägna mycket tid åt att berätta om platsvarumärket och hur det kan användas.

Annons
Annons
Annons