Annons

Annons

Annons

Insändare
Mer personal behövs på Ica Maxi

En fundersam kund reflekterar i en insändare över kösystemet på Ica Maxi i Nynäshamn.

Text

Detta är en insändare.Åsikterna är skribentens egna.

En insändarskribent är fundersam, på grund av förändringar på Ica Maxi.

Bild: Fredrik Sandberg /TT

Annons

Ica Maxi i Nynäshamn har nyligen byggt om sin kundtjänstavdelning, där man kan köpa saker och uträtta olika ärenden. Men vad de har glömt är bemanningen, det är två stycken som skall serva alla dessa kunder. Personalen får springa som "skållade råttor" mellan olika nummerlappar som skall vara för olika inköp.

Och naturligtvis tar man fel lapp som kund. Ska man ha ett sådant system, så måste det finnas mer personal på plats, en personal för varje nummerlappsanordning. Nu springer personalen först till den ena nummerlappen och sen till den annan och där står kunderna och undrar vad personalen tog vägen.

Annons

Annons

Jag kan inte tänka mig att butiken inte har råd att ha tillräckligt med personal.

En annan sak som också verkar märkligt i denna butik. De tar nästan 70 kronor per kilo för tomaterna, vem köper det? Nu kan man köpa tomater för 30 kronor per kilo i en annan butik i Nynäshamn. Butiken tar in miljonbelopp i vinst per år, så då kan de tänka "det man förlorar på gungorna får man ta in på karusellerna".

Jag har handlat länge, länge på Ica Maxi, men börjar fundera på om man skall fortsätta där.

Fundersam kund

Annons

Annons

Nästa artikel under annonsen

Till toppen av sidan