Annons

Annons

Annons

Insändare
Oklart om adresser för närtrafiken

Britt-Marie Jacobsson undrar i en insändare hur det är ställt med närtrafiken i Nynäshamn.

Detta är en insändare.Åsikterna är skribentens egna.

Man kan åka till Sjötelegrafen, men för övrigt verkar det mesta vara oklart.

Bild: Kristina Laitinen

Annons

Vi är många äldre som använder oss av närtrafiken i Nynäshamn. När detta förnämliga hjälpmedel startade fanns flera olika adresser som det gick att beställa resa till/ifrån. Under senare år har det varit endast resor till och från Sjötelegrafen, som godkänts i beställningen.

På senare tid har vi tydligen fått en ny ”turlista”, vilket jag upptäckte då jag sökte efter telefonnummer för att nå ansvarig, då det blivit långa väntetider på beställd buss. Jag fram en lista med 31 adresser som vi kan ringa och beställa resa på.

Annons

Annons

Jag vill veta:

1 Av vilken anledning är närtrafiken ofta försenad? Beror det på att det går att beställa fler adresser nu?

2 Varför har det inte på något sätt informerats till såväl färdtjänst som lokaltidning eller via chaufförerna?

3 Har pensionärsorganisationerna fått den här nya informationen om fler adresser än Sjötelegrafen och Ica Maxi?

4 Var kan man nå det företag som äger bussarna och driver trafiken? Det måste ju finnas en ansvarig.

5 Gäller verkligen resegarantin för närtrafiken?

Närtrafiken är en mycket uppskattad och bra hjälp för oss som är i behov av hjälp med inköp, transporter till/från sjukhus och vårdcentraler. Dessutom är det väl en avlastning för färdtjänsten. Jag hoppas att få gehör för den här angelägna frågan, och ser fram emot svar från ansvariga ”åkare” och färdtjänstens huvudman.

Britt-Marie Jacobsson

Annons

Annons

Nästa artikel under annonsen

Till toppen av sidan