Annons
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Debatt Bouveng (M): Missförstånd från SD om varumärke

Annons

Svar på insändaren ”Fartblindhet eller okunskap” NP 15/3.

Det är roligt att även Sverigedemokraterna delar min och kommunledningens uppfattning om vikten av att förbättra näringslivsklimatet i Nynäshamn. Utan företag blir det vare sig jobb eller utveckling och ju större enighet vi kan nå kring det nödvändiga i satsningar på näringslivsklimat och skola, desto bättre är det.

Dina övriga påståenden i insändaren verkar tyvärr bygga på antingen missförstånd eller just okunskap.

• Det har inte tagits fram något nytt platsvarumärke nu. Det arbetet gjordes för ett par år sedan , men givetvis fortsätter utvecklingsarbetet varje dag och efter Alliansens tillträde, med ökat fokus på näringsliv och företagande.

• När det gäller upphandlingar i allmänhet så är det inte något som görs av politiker. Politiken sätter ramar och ger uppdrag om vad som ska göras. Därefter är det våra duktiga tjänstemän som tar hand om frågan om hur dessa uppdrag ska utföras.

• Det specifika fall du nämner i din insändare handlar om en beställning av en reklambyråtjänst, där en film, avsedd att stärka vårt varumärke med fokus på näringsliv och besöksnäring producerades. Alltså ett uppdrag i vardagen och inget där politiken vare sig ska lägga sig i eller har gjort.

• Uppdraget gick till ett reklamföretag där en medarbetare vid tillfället råkade vara engagerad i ett av oppositionspartierna här i kommunen. Det är inget jag ser något som helst problem med.

• Jag vill se fler företagare (och andra) som engagerar sig i politiken – inte färre.

• Det viktiga i sammanhanget är här att man fick uppdraget för att man hade ett anbud som ansågs bäst med avseende på kreativitet, kvalitet och pris och inget annat.

Jag tycker att det är dags att uppskatta våra företagare och att se och hitta möjligheter i stället för att leta fel och svårigheter. Att ett lokalt företag får uppdraget ser jag som ett kvitto på att Nynäshamn kan och att vi gemensamt borde vara stolta över att det är så.

Det bästa varumärkesarbete som kan göras är dock, att vi alla visar vår gemensamma stolthet över Nynäshamn. Ett Nynäshamn som ser möjligheter och gör något positivt av dem.

Harry Bouveng (M)

Kommunstyrelsens ordförande

Anmäl text- och faktafel

Har du något att säga?

Skriv en debattartikel.

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en debattartikel.

Skriv artikel