Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Insändare: Ris och ros till Capio vårdcentral

Annons

Läste insändaren om Capio vårdcentral och kan hålla med om att de är väldigt svåra att komma i kontakt med.

När jag ringt mitt på dagen för att boka tid, så blir jag hänvisad att jag måste ringa kl. 8:00 för att boka akuttid samma dag, och receptionisten menar att alla ringer samtidigt och efter en stund är det fullbokat. Enda möjligheten att kunna få komma om man ringer senare, är om man bedöms som ett "riktigt" akutfall. Och det går endast att boka tid samma dag man ringer, vilket receptionisten själv medgav är märkligt.

Dessutom ska man vara beredd att göra upprepade försök att ringa, då deras automatiska växel lämnar mycket att önska, det går till exempel ofta inte att använda tonvalsfunktionen många gånger och samtalen avslutas då (har provat med flera telefoner). Om man väl lyckas, så får man en telefontid efter ca 30 - 60 min senare, då dem ringer tillbaka.

Däremot tror jag inte det är så att dem undviker äldre patienter, då Capios verksamhet främst riktar sig till äldre personer.

Dock måste jag ge dem uppskattning när jag under våren i år ringde efter att hittat en handväska vid Nynäsgård där det fanns en besökstid hos Capio, då receptionisten var mycket trevlig och hjälpsam och erbjöd sig att ringa upp personen i fråga som senare kunde få tillbaka väskan - Stort tack för detta!

Mikael Markström

Anmäl text- och faktafel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel