Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Insändare: Svar om färdtjänsten som försvann

Annons

Svar på insändaren med rubriken ”Färdtjänsten som försvann”.

Vad tråkigt att höra att din svärmor och mamma inte fick färdtjänsten som planerat, och att de även har råkat illa ut vid tidigare tillfällen.

Du ställer frågan ”om det kanske är dags att omförhandla färdtjänsten med ett annat taxibolag”. Jag vet inte om du vänder dig till Nynäshamns kommun eller Region Stockholm (tidigare landstinget) men jag passar på att förtydliga var ansvaret ligger och även berätta var du ska vända dig om du vill framföra dina synpunkter.

När man vill ha färdtjänst lämnar man in sin ansökan till Nynäshamns kommun som utreder behovet. Det är dock inte kommunen som beslutar om färdtjänst ska beviljas eller inte – det gör Region Stockholm. Likaså är det Region Stockholm som upphandlar vilket taxibolag som ska anlitas i Stockholms län, däribland Nynäshamn. Så om du har synpunkter på färdtjänsten är det således Region Stockholm som du ska vända dig till. Du hör då av dig till Färdtjänsten, 08-720 80 80, [email protected]

Elisabeth Broman, tillförordnad avdelningschef socialförvaltningen Nynäshamns kommun

Anmäl text- och faktafel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel