Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Vad har vi bankkontoren till egentligen?

Är det inte dags att stänga bankkontoren helt? frågar sig signaturen Besviken bankkund.

Annons

Anmäl text- och faktafel

Foto: Jessica Gow/TT

Pengar kan man bara sätta in på SHB (om du är SHB-kund) under en begränsad tidsperiod. Och Gud nåde om du kommer en minut för sent, då blir det stora nobben.

Jag tycker att insättningsautomaten på Sjötelegrafen känns osäker. Där står man med pengar som skall in på ett konto. Många ser vad du gör och risken att bli rånad efter uträttat ärende är stor eftersom man exponeras i hela butiken. Och känslan av olust och osäkerhet är inte obefogad speciellt bland äldre.

Vi gamla tiders bankkunder hade en specifik bankkontakt som man fick hjälp av i olika ärenden, vart tog den kontakten vägen? Nu sköter man allt själv via internet, betalar räkningar, flyttar fonder, köper och säljer aktier, växlar utländsk valuta med mera.

Är det inte dags att stänga kontoren helt? Att de servar en liten del av befolkningen som fortfarande inte har internetbank försvarar in den lönekostnad det innebär. Servicen mot kunden är obefintlig. Känner mig så besviken på den trista utvecklingen.

Besviken bankkund

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Mer läsning

Annons